Dlaczego warto zlecić badanie marketingowe alkoholi?

Na rynku alkoholi jest naprawdę duża konkurencja, a na sytuację na nim wpływają również zmieniające się trendy. Aby je poznać oraz wyróżnić preferencje zakupowe konsumentów przeprowadza się badania marketingowe alkoholi. Z jakich dokładnie powodów warto jeszcze je realizować?

 

Wyjść przed konkurencję

Badania marketingowe alkoholi przeprowadza się nie tylko w celu poznawania sytuacji bieżącej, ale również poznawania trendów mających wpływ na rynek. Dzięki temu firma może zdecydowanie lepiej przygotować się do zmian i być na nie gotowa, gdy już nadejdą. Motywem jest przede wszystkim wyjście przed konkurencję, która w tym segmencie rynku nie ustaje w wysiłkach, aby tworzyć trunki cieszące się coraz większą popularnością.

 

Urozmaicenie oferty

Poznając rynkowe trendy i to, które trunki mają szansę na zyskanie popularności w najbliższym czasie, firma może zająć się opracowywaniem nowych produktów. Jest to ważne, bowiem opieranie działania firmy na jednym produkcie nie jest już w dzisiejszych czasach wystarczające, by zbudować stabilną pozycję.

Dla przedsiębiorstw istotna jest różnorodność, przy czym oczywiście nie może być ona posunięta również zbyt daleko, gdyż wówczas produkty zaniedbane mogą generować duże straty. Dzięki badaniom marketingowym alkoholi również można wyróżnić segmenty trunków cieszące się rosnącą popularnością i ewentualnie włączyć je do swojego portfolio produktowego.

 

Ocena działań marketingowych

Możliwości reklamowania alkoholi są ograniczone, dlatego przedsiębiorstwa muszą wykazać się sporą kreatywnością, by prowadzić takie działania w zgodzie z prawem. Po realizacji kampanii warto też monitorować ich efekty, co również można zrobić za pośrednictwem badań.

Wówczas do respondentów są rozsyłane ankiety z pytaniami dotyczącymi znajomości reklamy, jej odbioru oraz odbioru marki na tle danego przedsięwzięcia (producenci trunków często są partnerami różnego rodzaju wydarzeń kulturalno-rozrywkowych).

Służy do tego m.in. technika CAWI, którą często w swoich działaniach wdraża Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. Dysponuje ono stroną o nazwie Badanie-Opinii.pl z bazą ponad 150 tys. respondentów, co pozwala na szybkie uzyskanie wyników i to od reprezentatywnej grupy osób.

 

Ocena wizerunku marki

Marka w przypadku alkoholi ma w wielu przypadkach duży wpływ na wybór konkretnego trunku. By sprawdzić jej wizerunek, również na tle rynkowych konkurentów, także można przeprowadzić badanie marketingowe alkoholi.

Na podstawie uzyskanych w ten sposób wyników niezbędny może okazać się choćby rebranding przedsiębiorstwa czy jego konkretnego produktu, a także zmienienie przekazów reklamowych oraz sprzedażowych.

Jak doskonale widać korzyści wynikające z przeprowadzania badań marketingowych alkoholi są duże i tego typu analizy są podstawą, by firma pozostawała konkurencyjna. Jeśli chcą Państwo zlecić tego typu badanie, zachęcamy do skorzystania z 16-letniego doświadczenia Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat® wspierającego na każdym etapie realizacji przedsięwzięcia.