Badania marketingowe dostępne dla każdego

Badania marketingowe mogą być wykonywane na wiele sposobów. Możemy je przeprowadzać w wersji ankiety papierowej (np. badania PAPI), bądź elektronicznej (np. badania CATI – wywiad telefoniczny z wykorzystaniem programów komputerowych lub CAWI – ankiety online). Ze względu na dostępność różnorodnych metod ankietowania każdy przedsiębiorca może z nich skorzystać, gdyż znajdzie odpowiednią wersję dla swojej firmy. Badania marketingowe posiadają wiele atutów, lecz czy na pewno każdy może zdecydować się na przeprowadzenie takiego badania?

 

Wiele możliwości przeprowadzenia badań marketingowych

Badania marketingowe są dostępne dla każdego bez względu na zasób środków materialnych, czy wiedzę o różnych formach ankietowania. Takie badania każda osoba może przeprowadzić na własną rękę, bądź może zdecydować się na skorzystanie z usług istniejących już platform.

Wykonanie badania marketingowego samodzielnie będzie najtańszą z możliwych opcji, lecz jednocześnie najbardziej pracochłonną. Przygotowanie odpowiedniego kwestionariusza będzie niełatwym zadaniem. Kolejnym etapem będzie konieczność znalezienia grupy docelowej, co nie zawsze przebiega w sposób płynny. Dla osób posiadających czas, wiedzę i chęci takie rozwiązanie może być bardzo dobrą opcją. W przypadku braku wystarczającego czasu i wiedzy właściciele firm mogą skorzystać z gotowych już formularzy.

 

Co wybrać?

SurvGo to także jedna z opcji przeprowadzenia ankiet. Platforma została stworzona przez specjalistów firmy BioStat. Daje możliwość stworzenia własnej ankiety (zaprojektowania wizerunku oraz wybrania odpowiedniej formy badania). Przeprowadzany sondaż przedsiębiorcy są w stanie na bieżąco nadzorować. W przypadku skorzystania z usług ze strony SurvGo jesteśmy w stanie zaoszczędzić bardzo dużo czasu w stosunku do czasu poświęconego przy przeprowadzaniu ankiet samodzielnie. Nie musimy tworzyć własnych szablonów. Skorzystanie z tego portalu wiąże się z niewielką opłatą, a dzięki takiemu portalowi możemy przygotować profesjonalną ankietę.

W przypadku braku czasu lub braku wiedzy na temat przeprowadzenia ankiet warto skorzystać z portali, które zajmują się przeprowadzaniem badań marketingowych. Jedną z najlepszych dostępnych opcji na rynku jest panel Badanie-Opinii.pl. Dzięki funkcjonowaniu takich stron przedsiębiorcy nie muszą zatrudniać dodatkowych pracowników, którzy byliby odpowiedzialni za przeprowadzanie badań online. Portal Badanie-Opinii.pl zajmuje się przygotowaniem ankiety od początku do końca. Osoba zlecająca wykonanie sondażu mówi o oczekiwaniach i wskazuje obszar zainteresowań. Wykwalifikowana kadra przygotuje ankietę zgodnie z wymaganiami przedsiębiorcy, po czym udostępnia badanie respondentom i opracowuje zebrane wyniki. Po zakończeniu ankiety osoba zlecająca wykonanie zadania otrzymuje wyniki wraz z pełną analizą danych. Jest to najbardziej kosztowna opcja, lecz mimo wszystko jej koszt jest stosunkowo niewielki. Dane są zbierane w krótkim czasie, co jest dodatkową zaletą dla przedsiębiorców, gdyż czas jest niewątpliwie ważnym czynnikiem w trakcie funkcjonowania firmy.

Przywołane przykłady pokazują na jak wiele sposobów można przeprowadzić badania marketingowe. Wybór sposobu przeprowadzenia badań zależy tylko i wyłącznie od właściciela firmy. Może przeprowadzić badanie na własną rękę lub korzystając z dostępnych portali, takich jak: SurvGo lub Badanie-Opinii.pl. Przedstawione sposoby przeprowadzania ankiet wymagają różnego zaangażowania czasowego, jak i finansowego. Decydując się na jedną z możliwości przedsiębiorca powinien zwrócić uwagę na takie czynniki, jak: czas i koszta.